Pandaran - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Raaijmakers - WaarBenJij.nu Pandaran - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Pandaran

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

03 April 2007 | Indonesië, Batavia

Hoi allemaal daar zijn we weer,

Dit keer vanuit Indonesie, we zijn via Jakarta,Bangdung (waar we hebben overnacht omdat de bus niet verder ging) naar Panduran gegaan.
Het is een klein dorpje waar iedereen elkaar kent, geen toeristen mooie natuur en super golven.
Echt een hele relaxte sfeer hangt hier in dit dorpje.Hangen op het strand met de bewoners hier en tuffen een beetje rond op scooters.Onze dag begint met surfen elke morgen rond 8 uur dan zijn de golven het beste. Marlene is een natuur talent stond bij de eerste golf. Dus zijn beide goed verkocht aan het surfen.
Zijn een dag naar white beach gegaan, veel koraal en wilde beesten op het strand( apen, slangen, komodo's) Zie foto's. Ook zijn we een dag de bergen in gegaan met vrienden die we hier hebben ontmoet. Zwemmen in een grot, springen van watervallen en toen door gereden naar een visboerderij waar we heerlijk hebben gegeten. Donderdag vertrekken we naar Jojakarta. Dus nu nog even surfen en in onze bamboe bar chillen en daar lekker aan de local arak(rijstwijn met z up)zitten.
Verder hebben we ook van dichtbij kunnen zien wat de tsunamie heeft aangericht, echt heel verschrikkelijk veel kapotte gebouwen en iedereen is hier bankroet, maar ondanks dat zijn de mensen hier heel positief kunnen wij nog iets van leren ongelofelijk!!

Tot snel weer heel veel liefs,
Marlene en Gerard

  • 03 April 2007 - 13:15

    Rita:

    hoi samen , wat heerlijk hebben jullie het daar !! Super , nou hier gaat het ook gewoon door nog ff en ik heb mijn termijn bij jullie Marlene erop zitten en kan ik van start,
    Volgens mij vliegt de tijd daar voorbij ???
    Maarja als jullie maar genieten !!!!
    Tot snel weer ,,,,,,,,

    Doei Doei

  • 03 April 2007 - 13:32

    Dré:

    Weer een dol avontuurtje!! lekker hoor... ik denk dat ik dat ook maar eens senl ga doen!

  • 03 April 2007 - 14:34

    Letty:

    hallo

    tjee net te laat, anderen zijn me voor.
    x je tante

  • 03 April 2007 - 16:20

    Papa Peter:

    het is nog mooier als jully tell.uitgelegd hebben !!!!!

  • 03 April 2007 - 17:11

    Bob W:

    he luitjes echt dol hoor wat jullie allemaal in zon korte tijd zien & doen wat gaat de tijd dan toch snel
    ik wens jullie nog een veilige en plezierige reis ik volg blijf jullie met plezier volgen

    groetjesssss

  • 03 April 2007 - 17:31

    Diana:

    Hier een berichtje van je ex-collega. Ben net thuis na een hectische dag en zit (nu mijn schotel in de oven staat) even te kijken naar jullie belevenissen . Erg super wat jullie zo mee maken, wie wil dat niet!! Ik ben jaloers op jullie, doen wat je wilt en niet geleefd worden. Geniet er maar lekker van. Ze zeggen wel eens "je krijgt wat je verdient".

    Veel liefs Diana

  • 03 April 2007 - 17:32

    Esther:

    hallo daar, gezellige fotos daaruit kunnen wij opmaken dat de sfeer toppie is,wat wil je nog meer in zo'n mooie ambiance, broer en zus op avontuur en aan fans die jullie volgen niet te klagen. heel veel gr. tot gauw,ps knappe vent gaat goed. xxxxes

  • 03 April 2007 - 18:27

    Tom De Laat:

    dat surfen doet me denken aan de vakantie in frankrijk je had toen zo`n klein surfplakje, wat ik echt super vet vond!.. eigenlijk moet er nog is zo n vakantie komen. ik weet zeker dat die weer onvergetenlijk zou worden.

    jullie hebben leuke foto`s gemaakt. succes met jullie verdere reis!
    groetjesss
    tom

  • 03 April 2007 - 19:36

    Geert:

    ja dat ziet er weer goed uit!!!

    vette foto's man!! heb je nog wel foto's over om thuis te laten zien ;)

    laat maar weten wanneer je terug komt, dan boeken we een surfvakantie!!!!

    whoo surf's up bro!

  • 03 April 2007 - 20:03

    Mirella:

    Jeetje, weer prachtige foto's. Het ziet er meer dan prima uit allemaal en vooral jullie. Ik had echt gehoopt dat met al dat geld wat na de tsunamie was opgehaald, het daar weer redelijk normaal zou zijn. Zondagavond was dat gebied op tv. Prachtige omgeving en mooie hotels. Te weinig toeristen. Gelukkig tellen jullie voor.............
    Hoe zeg je tot ziens in het Indonesisch?

  • 04 April 2007 - 10:21

    Fleur:

    wow, heb het even gemist, wat hebben jullie al een hoop gereisd, gedaan en gezien in die paar weken . Ben echt zwaar jaloers. Foto's zijn echt een leuk reisverslag. Kijk al weer uit naar de volgende foto's en die van Marlene aan het surfen ben erg benieuwd. Heel veel plezier nog xxx

  • 04 April 2007 - 12:54

    Maarten:

    Wat gaaf weer, ziet er echt geweldig uit! Ben zo jaloers op jullie, ikke maar balen achter zo'n klote PC...... Veel plezier, voordat je het weet ben je weer in NL. Mis jullie. X

  • 04 April 2007 - 14:03

    OMA LEN:

    Prachtige fotos jammer Gerard Tarzan is hier al gekozen voor de musical
    Tot aan de telefoon.
    liefs

  • 04 April 2007 - 16:27

    Hein:

    Hallo daar, ziet er geweldig uit op foto, kan niet wachten om er zelf te zijn. We bellen jullie zo gauw als we geland zijn volgende week

  • 04 April 2007 - 19:22

    Roos:

    heeeeel vet! ben ik ook geweest! is zooo mooi daar en indd smorgens vroeg surfen is wel leuk.... heeel veel plezier en gérard je ziet er al echt uit als tarzan haha dikke kuss

  • 04 April 2007 - 19:59

    Fons:

    Gerard in elk geval sta je nu met een mooie vrouw op de foto. Ik neem aan dat je nu inmiddels wel zeker weet dat het geen man is. Marlene we hebben vandaag proberen te bellen maar helaas geen verbinding. De kids missen jullie. Ik hoor dat het saai is in de stad. Maarten zit maar gewoon thuis en in de oetel is niets meer te doen. We hebben de nieuwe boot echt super. Kan ik je fotos toe mailen?? Ik probeer het naar miss.... De foto van jullie beide is echt perfect geweldig. Stuur maar gauw weer nieuwe fotos we genieten ervan. Liefs Fons

  • 05 April 2007 - 04:31

    Carla:

    Hè hallo,
    Ik heb even iets gemist maar ben nu weer helemaal op de hoogte.Zoals ik kan opmaken uit de foto's genieten jullie van kop tot teen! Geweldig wat jullie in een redelijk korte tijd al hebben gezien en meegemaakt. Ben benieuwd wat de volgende "tussenstop" is. Heel veel plezier daar samen! XX Carla

  • 05 April 2007 - 12:15

    Pierre..:

    en wederom geweldige foto's echt super.. en volgens mij bevalt die rijstwijn ook wel goed.

  • 05 April 2007 - 16:25

    Pietje & Toon:

    Sorry Peter we moeten idd meer reacties op de site van je kinderen zetten. Bij deze een begin....

  • 05 April 2007 - 16:37

    Pietje & Toon:

    Hey Raaijmakertjes whatuppes?

    Zo te zien en te horen vermaken jullie je prima daar in het verre, mooie Azie. Hoop wel dat jullie je net zo verstandig en keurig gedragen als dat ik dat daar zou doen..... Foto's en verhalen zij top! Keep up the good work en geniet......... Want voor je 't weet zit je weer muf op de bank bij Toon en Piet ;-)

  • 05 April 2007 - 17:40

    Corry:

    Eindeloos mooie foto,s en wat een belevenissen toch allemaal!Het geeft gewoon kriebels om zelf weer iets te gaan ondernemen.Luitjes, laat elke minuut goed op je inwerken.Kleur, geur,natuur en cultuur.Ik weet zeker dat jullie als andere mensen terug komen.
    Geniet met volle teugen en bedankt maar weer voor het meeliften met jullie avontuur.Liefs van Corry

  • 05 April 2007 - 19:07

    Cynthia & Ilse:

    Hoi Hoi,

    Zo eindelijk die site gevonden:o)
    Wij zitten weer aan ons wekenlijks etenje en hebben wederom veel eten over Marlène...je bent echt een gemis aan tafel;O) Kom je snel weer een happie doen??
    Zeg maar wat een mooie reis maken jullie, echt super!!! We zijn ook errug benieuwd naar jullie verhalen. Maar geniet er eerst nog maar even van!!!! Heel herkenbaar al die foto's en verhalen. Het is inderdaad onvoorstelbaar hoe positief die mensen zijn! Geniet! Wij blijven jullie volgen!

    Dikke kus

  • 06 April 2007 - 09:14

    Marloes:

    Hey, ziet er goed uit die foto's. Je kan zien dat jullie echt genieten. Dat verdienen jullie ook. Ik moet nog ff een paar uurtjes werken en dan ook een lang weekend vrij dus ik geniet hier ook wel op mijn manier haha...
    Kus mij

  • 06 April 2007 - 16:34

    Daphne:

    hallo daar! het zijn weer echt super foto's & een super reis natuurlijk! geniet er van! dikke kus Daphne

  • 06 April 2007 - 19:18

    Toon:

    He Leentje en Gerard.

    Ik heb fink op internet zitten surfen voor een betaalbare ticket. Ik Denk Dat Ik Rond 29 April in Bangkok ben. We houden wel even contact. Heb er nu al zin in!

  • 08 April 2007 - 08:44

    Robert-Jan:

    Baasje,
    Ziet er allemaal top uit!! Hoorde afgelopen vrijdag van Lize (café Bolle) pas dat je ff lekker weg was. Ben wel een beetje jaloers, haha. Ik moet het maar weer een weekje doen met Frankrijk ;-).
    Als je terug bent doen we snel weer een biertje!!!!! Have fun!
    Ciaociao

  • 08 April 2007 - 13:03

    Berbel:

    Hallo!
    Ik hoef niet te vragen hoe jullie het hebben, want de foto´s zeggen genoeg! Ik ben benieuwd naar jullie surfkwaliteiten, misschien krijg ik ze nog wel te zien als we elkaar treffen in Bali? Zou wel lachen zijn, geniet ze en tot snel x

  • 09 April 2007 - 10:37

    Barry:

    heee gielis, zo te zien vermaak je je wel daar, lijkt me ook wel iets voor opa J.hahaha greetz Hi5 en x voor M

  • 09 April 2007 - 16:58

    Maarten:

    Hoi hoi, hoest met jullie. Wij hebben een heerlijk lang weekend gehad met super weer! Helaas dat we morgen weer aan de bak moeten. Ben beniewd naar het volgende verhaal en foto´s! X

  • 09 April 2007 - 16:58

    Maarten:

    Hoi hoi, hoest met jullie. Wij hebben een heerlijk lang weekend gehad met super weer! Helaas dat we morgen weer aan de bak moeten. Ben beniewd naar het volgende verhaal en foto´s! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 16840

Voorgaande reizen:

11 Maart 2007 - 24 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: