Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Raaijmakers - WaarBenJij.nu Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Maleisie

Door: Webmaster

29 Maart 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lieve allemaal,

Daar zijn we weer, echt leuk dat jullie ons allemaal zo blijven volgen.

De laatste berichten van ons kwamen uit Chaing Mai daar zijn we ongeveer een dag of 10 geleden heel vroeg in de ochtend met een tuk tuk naar het vliegveld vertrokken, ongeveer rond 11.00 uur zijn we richting kuala Lumpur gevlogen. Rond een uurtje of 15.00 (lokale tijd) zijn we daar geland. Met een lokale bus zijn we vervolgens naar het centraal station gegaan dit nam ongeveer 1.5 uur in beslag, vanuit daar was de planning om met de jungle trein naar het noorden van Maleisie te reizen maar dit werd ons afgeraden omdat het ongeveer 17 uur in beslag zou nemen, dus zijn we vanaf centraal naar purat gegaan met de trein zodat we daar een nachtbus konden reserveren. We hadden geluk en konden een ticket krijgen voor de bus van 21.00 uur.
Zo hadden we nog even de tijd om het een en ander te bekijken in Kuala Lumpur en een lekkere lokale maaltijd te scoren.
Rond een uurtje of 21.00 zijn we dus vertrokken naar het noorden met een bus vol locals.
Midden in de nacht (05.00 uur) kwamen we aan in een klein stadje alles dicht geen backpacker te bekennen alleen maar opdringereige taxi chauffeurs best wel spannend allemaal. Vervolgens zijn we toch maar met een taxi naar kuala Besut (klein vissers dorpje waar de speedboot vertrekt) gegaan.
De taxi trip duurde ongeveer een half uurtje en de boot vertok rond 07.00 uur dus we hebben daar nog even rondgehangen en om 08.00 uur waren we dan eindelijk op ons paradijs aangekomen!!
We hebben daar een simpele bugelow gevonden aan het strand en in de jungle waar letterlijk de beesten leguanen spinnen slangen om je hut spelen. De koude douche en toiletten hebben we met ongeveer 25 andere gasten gedeeld alles wel heel schoon en op zo'n eiland heb je ook niet meer nodig!!Geen stroom, geen auto's.Beetje als de film de Beach.
De eerste avond natuurlijk helemaal kapot van de reis (al 40 uur wakker) maar toch even kennis gemaakt in de kroeg. Liepen al snel tegen de lokale wiskey aan a.k.a monkey juice!! Leuke avong gehad met twee gezellige Nederlandse meiden Helga en Lisbeth en 2 Canadezen en Mariek die later in dit verhaal terug komt zij werkte in de Palm tree onze "stam kroeg".

De volgende dagen hebben we echt veel gedaan lekker aan het strand gelegen gesnorkeld, schilpadden gezien en honderden tropische kleurige vissen en koraal echt prachtig.
Ook zij we ene aantal keer op avontuur gegaan in de jungle kortom het was geweldig!!

De 28e zijn we rond 12.00 uur met de boot weer naar het vaste land gegaan. We zijn samen met Marieke weer op avontuur gegaan vanaf kuala Besut een taxi naar kota Bharu om vanuit daar naar Kuala Lumpur terug te keren.
Alles zat dus tegen geen trein te krijgen en ook alle bussen vol op zich dus geen probleem maar we vlogen de volgnde ochtend vroeg naar Jakarta dus uiteindelijk maar een taxi naar het vliegveld genomen en vanuit daar een vlucht geboekt naar KL (zat niet echt in ons budget maar kon dus even niet anders).
Rond een uurtje of 18.00 geland en samen met Marieke opzoek gegaan naar een hostel en met succes een leuke kamer gevonden midden in het centrum met vriendelijk personeel. Nog even gezellig wat gedronken en ale verhalenover ons avontuur op het paradijs doorgenomen en de volgende ochtend zijn we weer met zij 2e naar jakarta gevlogen waar we vanochtend zijn aangekomen.

Heel veel groetjes voor jullie allemaal tot snel veel liefs.

Gerard en Marlene

P.s. Oliva nog gefeliciteerd!!Maarten we hopen dat dit bericht genoeg details bevat voor je anders horen we het graag!!

Foto's volgen morgen deze computer heeft namelijk nog windows 95 dus een beetje te traag.

Nieuw Nummer 0062 81395374931

• 29 Maart 2007 - 13:14

Letty:

dit is een wereldreis aan het worden, australie komt steeds dichter bij gerard.
    geniet ervan
    xxxx

• 29 Maart 2007 - 13:21

Papa Peter:

Vandaag telefonisch contact gehad met jullie. Had dat afgelopen week wel gemist. Wat krijgen we nu na Jakarta? Pak dan ook zeker een vliegtuig, dan komen jullie wellicht eerder thuis. Leuk om te lezen dat alles goed gaat. Ben benieuwd naar de foto's morgen. Bel jullie vanavond nog.

• 29 Maart 2007 - 13:35

Hein:

hallo daar, volgens mij hebben jullie de tijd van je leven daar, geniet er maar lekker van.Zit vanaf 13 april een beetje bij je ij de buurt, ga samen met berbel naar bali, dus mocht je een land aan je reis willen toevoegen. x

• 29 Maart 2007 - 13:37

Dré:

Lekker hoor.. Geniet ervan!!!

• 29 Maart 2007 - 15:09

Corry:

Corry zit in de nachtdienst en mag dromen van jullie strand en jungle.Mijn monkey juice is vers geperst sap en gisteren hadden we ook in Vught volop zon, dus genietend in een voorjaarszonnetje reis ik in gedachten met jullie mee!Blijf oren en ogen de kost geven en pas goed op elkaar. Juist als je oververmoeid bent en/of lam van de drank kunnen kwaadwillenden streken met je uithalen!Blijf alert!Groetjes maar weer en tot horens.

• 29 Maart 2007 - 15:23

Mirella:

We kunnen echt meegenieten van jullie vakantie. Ik zie het helemaal voor me. Ben benieuwd naar de foto's. Gelukkig geen beesten in je hut! xxx

• 29 Maart 2007 - 15:44

Madelon:

Jeetje pietje zeg. Jullie doen niet aan islandhoppen maar aan countryhoppen. Ben benieuwd wat de volgende bestemming is!! Veel plezier samen. Liefs, Madelon xxx

• 29 Maart 2007 - 16:49

Teun:

Ziet er allemaal goed uit hoor!!! Niks te klagen met z'n tweeen!! Veel plezier nog en drink een borrel of twee!!
    Kus

• 29 Maart 2007 - 18:36

Esther:

gerard en marlene, alweer leuk nieuw bericht van jullie, geweldige nieuwe bestemming, inderdaad wederom the sky is the limit voor jullie, door jullie berichtgevingen kunnen wij meegenieten van alles, dus blijf alert, blijf genieten,lief voor elkaar en gelukkig, heel veelgroetjes xxxx van esther

• 29 Maart 2007 - 18:38

Olivia:

heel lief van jullie bedankt voor de felicitatie,ik zou er zo bij willen zijn en mijn moeder helemaal, heel veel plezier van olivia en geniet er samen van xx

• 29 Maart 2007 - 19:39

Fons:

Ik kom net thuis van een 2 daagse meeting in Duitsland maar als ik jullie verhaal lees doen we toch echt iets niet goed. Peter jij wil graag de kinderen zien toch? Wat denk je ervan als we met zn 2 een paar dagen gaan. Ik regel alles. Durf je? Prime time!!!!!!!!!!!!!

• 29 Maart 2007 - 21:07

Arie En Heiltje:

Ja.... doen Peter!!! We horen wel wanneer jullie vertrekken.
    Marlene en Gerard, we genieten van jullie reisverhalen.
    Groetjes Arie & Heiltje

• 30 Maart 2007 - 04:40

Liesbeth En Helga:

Heejo!
    Mooi dat jullie nog zo hebben genoten in Maleisie!! Hier in the middle of nowhere is het ook best wel leuk hoor, maar we missen de monkey juice!!
    Hier zijn onze email adressen:
    Liesbeth: liezzbeth@hotmail.com
    Helga: stapelady@hotmail.com
    Als jullie ff een mailtje sturen, dan hebben wij ook jullie adressen en kunnen we de fotos opsturen!
    Veel plezier nog!

• 30 Maart 2007 - 09:23

OMA LEN:

Roep iedereen op om Peter over te halen
    metFons een paar dagen naar Gerard en marlene te gaan. Mooiste cadeau voor hun

DOENNNNN!!!!!!!!!

• 30 Maart 2007 - 09:31

Roos:

heeey wat een vet verhaal zeg! lekker genieten en zo veel mogelijk zien! echt heel leuk!! dikke kusxx

• 30 Maart 2007 - 10:31

Mirjam:

Hallo daar! Nou echt, jullie maken er een super reis van! En dat is het mooie van backpacken..het onbekende en vooral het onvoorspelbare! klinkt echt super (behalve de spinnen en slangen ;-) ).

Peter, ik ken je verder niet persoonlijk, alleen als de vader van Marlène en Gérard, maar als ik jou was, zou ik zo'n aanbod meteen aannemen! De "kids"vinden het zeker geweldig als jullie daar heen gaan en voor jezelf is het ook super!

Kort om: gewoon doen!!!!

Grt Mirjam

• 30 Maart 2007 - 13:15

Karien:

Wat geweldig om allemaal mee te maken !
    Echt te gek .
    Ook leuk om zoveel andere globetrotters
    te leren kennen.
    Jongens , geniet,en blijf op elkaar
    letten.
    Ondertussen doen wij hier wat we
    moeten doen , werken (aaaaach) ,
    maar ook genieten van het voorjaars
    zonnetje !

Tot mails ,
    Karien
    Dahpne en Robbert

• 30 Maart 2007 - 13:24

Oma Christa:

lirf tweetal wat een gewedigen leuke spanmeden avoturen maken july mee.ik wilde wel een muis zyn in july bagaaje veel liefs van july O christa met nu maar een oog.

• 30 Maart 2007 - 18:05

Papa Peter:

goedemorgen schatjes, na het laatste telefoontje gisterenavond (jullie tijd 12.30) lagen jullie al keurig in t mandje,papa is trots op jullie, deze keer niet aan de bar hangend met apensap,het internet is moeilijker daar omdat die vreselijke tsunamie heeft huisgehouden, probeer aub om vandaag toch die fotos erop te zetten.ik heb vast jullie emailadressen aan liezzbeth en helga doorgegeven.(zie leesber.)
    vandaag leon gesproken zou een uitgebreide analyse en omzetdaling v.d. oetel uiteenzetten, voor jou logisch he gerard!? geertje heeft gezellig voetbal meegekeken. nl gewonnen met 1-0. liefs en gr. van papa.

• 30 Maart 2007 - 19:42

Fons:

Marlene en gerard we hebben hartstikke leuk gesproken aan de telefoon maar vinden jullie het echt leuk als papa en ik een dag of 4 komen ?? Papa is daar onzeker over. Laat even in een berichtje weten wat je ervan vindt kunnen we het een paar keer nalezen. Heb veel plezier en mogelijk tot in Balie met papa.

• 30 Maart 2007 - 20:44

OMA LEN:

misschien ten overvloede info fam.Odekerken Oost Java in de buurt van Malang de zonsopgang Bromo
    Midden Java Boro Budur.Liefs

• 30 Maart 2007 - 21:47

Marc Timmerman:

Jullie kennen mij niet, maar ik ken papa Peter maar al te goed. Vorige week heeft je vader mij gevraagt om iets op de site te zetten, en ik heb begrepen dat er veel reacties op zijn geweest! Jullie zaten toen op Kecil! Ik hoop dat de info correct was en dat jullie het daar naar je zin gehad hebben!
    Ik wens jullie het allerbeste met de verdere verloop van jullie reis, vind het heel bijzonder als broer en zus dat jullie dit doen!

Groetjes Marc (fan van je pa, en inmiddels ook van jullie!)

Ik volg jullie ook zeker!

• 31 Maart 2007 - 09:30

Maarten:

He wat ontzettend stoer dat het toch nog Indonesie is geworden!! Lekker golf surfen daar, drinken en......... Geniet ervan!! Mis jullie..... Dikke kus

• 01 April 2007 - 03:03

De Dichter?:

On on on, jullie zitten lekker in de zon. Ank ank ank, veel plezier op de surfplank!! X

• 01 April 2007 - 04:23

Wij:

Ja ja ja ja ja ja we vinden het GEWELDIG als jullie naar bali komen! Dus DOEN!!!!!
    Wij zijn daar ongeveer over 10 dagen dus dan kunnen jullie nu vast boeken!
    Tot over twee weken!!
    Hein en Berbel als jullie het leuk vinden, kunnen we misschien een borrel doen in Bali? Wanneer zijn jullie er?
    Groetjes

• 01 April 2007 - 08:42

Robbert:

ha neef en nicht ben ik weer heele mooie foto's ga maar lekker relaxen en geniet er maar van groeten Robbert vanuit het saaaie Nederland zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

• 01 April 2007 - 08:50

Manon:

Super gaaf.....
    Marlene schatje thanks voor je mailtje....
    Heb je terug gemaild ben je weer een beetje op de hoogte.... geniet ervan dikke kus

• 01 April 2007 - 10:13

Extra Bericht:

Dag meneer raaijmakers,
    Bedankt voor het doorsturen van de emailadressen! We hebben echt een geweldige avond met gerard en marlene gehad!! En hier zijn dan de fotos die toen zijn genomen!
    Groetjes,
    Liesbeth en Helga

• 01 April 2007 - 10:14

Geert:

vette foto's!!

• 01 April 2007 - 12:33

Maarten:

Hey luitjes, lukt het surfen al een beetje?! Hier is het momenteel super weer, beetje chillen op het terras.... Waar blijven de details?!? Kus

• 01 April 2007 - 12:45

Rolin:

heee!!! hier een berichtje vanuit sydney! backpackers onder elkaar:P ik heb met plezier jullie verhaal gelezen. wat een bikkels zeg, 40 uur op en feesten, ik weet hoe het voelt! mooie foto's, echt geweldig! een hele andere cultuur als hier, allebei zeer mooi! en zo aan het strand ziet het er echt uit als een paradijs. Het weer is nu even minder hier maar wordt wel beter. Daar zal het wel heel warm zijn! Geniet van jullie avontuur en de dingen die jullie zien! enne.. hoe is het nachtleven daar!!:P

Dikke kus Rolin!

• 01 April 2007 - 15:13

Pierre:

echt vet om die foto's te zien.. wees maar blij dat jullie lekker daar zitten ipv hier in nederland..

• 02 April 2007 - 12:05

Thomas:

Heey avonturiers,

Wat een goede geluiden allemaal, mooie foto’s en leuk verhaal.

Hoorde inderdaad van Leon dat het allemaal minder is geworden met de omzet maar ook met de repres-bon!! Geniet er beiden maar goed van…want morgen is het hier weer kl*te weer!! Succes en tot het volgende reisverslag.

• 02 April 2007 - 14:14

Mirjam:

Marlène, ik ben nog bezig met RW met de soort bon die je gaat krijgen. Ben je niet vergeten. Zodra het rond is, hoor je wat van me. Vooralsnog..lekker blijven genieten! Grtjes, Mirjam

• 02 April 2007 - 22:20

Sheriff:

Omzet is veel beter,maar er is hier een vent (vrouw) uit thailand geweest en die vroeg naar jouw!!!Gaat goed hier en als jullie terug komen moet je misschien iets verder lopen om naar de oetel te komen, de verhuizing is in zicht.Als je nog in hong kong, bangkok, of changzou (china) komt even Henny bellen want die gaat 9 april weg en komt ergens rond de 23e terug.Verder veel plezier en ik wil een rolex.(een goude)

• 03 April 2007 - 11:06

Marijke:

Geniet van de prachtige tijd in Indonesië, het is een prachtig land. Zonsopgang op de Bromo's (warm aankleden het is dan ijskoud)- Madeira - diverse prachtige witte stranden - de rijstvelden - schitterende natuur en bouwwerken (Borobudur en Prambanan) en nog heel veel meer, en voorzichtig met de kretek. Super om jullie ervaringen te lezen en de foto's te zien. Super tijd nog van ons.